Biste li voljeli ostaviti sve za sobom, kupiti kartu i istraživati Europu na mjesec dana? Ispričat ću vam priču o tome kako smo mi kupili kartu za putovanje širom cijele Europe, bukirali smještaje i upustili se u avanturu života.

Napisao: Matija Dokmanović

Mi smo Ema i Matija, studentski putoholičarski par koji je otišao na epsku europsku avanturu. Posjetili smo 7 država i 9 gradova u mjesec dana. Proputovali smo skoro 9000 kilometara. Napravili smo 451 539 koraka, što je 338.63 kilometara SAMO HODANJEM. Ključ svega ovoga je bila Interrail karta.

Što je to Interrail karta? Ukratko, to je karta koju mogu kupiti svi stanovnici Europe kako bi putovali vlakom po čitavom europskom kontinentu. Postoje različite vrste karata, no neću ovdje sve objašnjavati, Google znate koristiti i sami. Pratim Interrail već godinama i po prvi puta ikada, napravili su akciju od 50% na svoje kontinuirane karte. Cijena karte s popustom? 252€ za mjesec dana NEOGRANIČENOG putovanja vlakom.

1. LONDON

Odlučili smo da ćemo svoj put započeti u Londonu, u srcu sezone (jer tad su studentski praznici). Zbog perioda u kojem smo putovali, sve svoje rezervacije smještaja smo morali napravili unaprijed. Kako bi ovo putovanje koštalo što manje, odsjedali smo u hostelima. Također, kupili smo jeftinu avionsku kartu za London Stansted preko Ryanaira i 22.07. počelo je naše putovanje. Istog trenutka kada smo sletjeli u zračnu luku i prošli graničnu kontrolu, pokazala se prednost kontinuirane Interrail karte jer smo istu mogli iskoristiti za put vlakom od zračne luke do centra grada.

Pošto je ovo Interrail putovanje, imali smo ograničeni broj dana u svakom od gradova. Neću vam previše pisati što smo vidjeli nego ću samo ostaviti slike, jer ipak, slika govori tisuću riječi.

London je skup grad, ali najbolje cijene namirnica su u Lidlu, a ako trebate odjeće, odite u Primark. Također, London ima i tzv. „metro kulturu“ jer je ta ista podzemna željeznica najstarija na svijetu. U Londonu svi koriste podzemnu i to je najbolji i najbrži način prijevoza u gradu. Podzemnu jednostavno koristite prislanjanjem svoje beskontaktne kartice na ulazu i opet prislanjanjem na izlazu. Umjesto da vam svaki put skidaju s kartice iznos jedne vožnje, postoji dnevni limit u zavisnosti od količine zona koju koristite. Mi smo npr. koristili 3 zone i svaki dan bi nam se skidalo 9£ iako smo nekad i po 10 puta koristili podzemnu. Što se tiče crvenih londonskih autobusa, oni su jeftiniji od podzemne, a njih koristite samo prislanjanjem iste beskontaktne kartice na ulazu, ne prislanja se na izlazu iz autobusa.

Jedan dan, prije nego li smo se zaputili dalje, iskoristili smo kako bi otišli do Stonehenga i vidjeli taj prahistorijski spomenik star čak 5 000 godina. Uz Stonehenge se vežu mnoge legende te se ni dan danas ne zna kako se ovo kamenje iz Walesa našlo upravo ovdje. Do Stonehenga smo došli vlakom od Londona do Salisburya nakon čega smo se na Salisbury željezničkoj stanici ukrcali na autobus koji vozi do samog spomenika.

1. PARIZ

Idući grad na našoj listi je bio Pariz. Do Pariza smo došli Eurostar vlakom koji vozi ispod La Mancha te dostiže brzine i do 335 km/h. Ovo je bilo nevjerojatno iskustvo jer naši vlakovi u prosjeku voze 58 km/h. Vlaku treba 2 sata i 15 minuta od centra Londona do centra Pariza. Treba napomenuti da su rezervacije sjedala na ovom vlaku obavezne, a mi smo ih JEDVA uspjeli rezervirati 2 mjeseca prije puta iako vlak vozi u jednom smjeru u prosjeku svakih sat vremena. Pripazite na to, pogotovo u doba visoke sezone.

Eh, Pariz. Glavni grad Francuske. Grad ljubavi i ljepote. Iskreno, Pariz nije precijenjen a mi smo peterodnevnu turu ugurali u dva cijela dana što smo bili u Parizu. Zašto smo tako malo bili u Parizu? Zbog cijene smještaja. Naime, jedan od najjeftinijih hostela u Parizu je koštao 100 eura s doručkom za dvije osobe pred kraj 7. mjeseca. No hostel je bio fenomenalan a njegovo ime je JO&JOE Paris-Gentilly.

Posjetili smo čuveni Louvre koji je OGROMAN a i za nas je bio besplatan (nisam siguran je li razlog to što smo studenti ili smo stanovnici EU mlađi od 26, uvijek je jedno od toga dvoje). Samo u Louvru možete provesti čitav dan.

Nakon Louvra zaputili smo se do Sacre-Coeur bazilike s koje se pruža stvarno lijep panoramski pogled na grad. Ulaz u katedralu je besplatan. Izlaz se plaća. (šalim se, naravno :D)

Posjetili smo i mnoge trgove i prešli mnoge mostove te smo na kraju došli do katedrale Notre Dame. Katedrala je naravno zatvorena zbog požara 2019. g. a planira se otvoriti 2024., taman kada će se Olimpijske igre održavati u Parizu.

Hodaj još malo i još malo i stižemo mi do čuvenog Eiffelovog tornja. Mislim da je prva stvar na koju pomislimo kada kažemo Pariz ili Francuska upravo Eiffelov toranj. Ulaznice za Eiffelov toranj se prodaju online (ali i na licu mjesta ako ih ima) i dva mjeseca unaprijed kada sam pokušao kupiti iste, SVE su bile rasprodane za čitav 7. i čitav 8. mjesec. No dobro, pogled na Eiffelov toranj je bolji od pogleda sa samog Eiffelovog tornja, zar ne? E pa ne baš. U međuvremenu sam pratio stranice za kupnju karata i gle čuda, neka 2 tjedna prije puta su se oslobodile 2 ulaznice (također jeftinije ulaznice za mlade).  I mogu vam reći da se stvarno isplatilo otići na Eiffelov toranj i iskusiti pogled koji s njega seže.

A ako vas zanima gdje uslikati najbolje fotke Eiffelovog tornja, bacite pogled na naše Instagram profile travel_paradox i ema_only_.

Idući dan smo iskoristili za posjet dvorcu Versailles gdje je živjela francuska aristokracija uključujući zadnjeg francuskog kralja Luja XVI. i njegove žene Marije Antoanete. Palača je prekrasna i definitivno je još jedno mjesto gdje možete, a i trebate, provesti čitav dan. Vrtovi palače su ogromni i fenomenalni. Stvarno jedno lijepo iskustvo, pogotovo kada uzmete u obzir da je to nekoć davno sve bio nečiji dom. Karta za mlade je inače besplatna, osim u doba sezone kada se naplaćuje 10€ ako želite posjetiti vrtove skupa s palačom.

Taj isti dan smo posjetili i Slavoluk pobjede (ulaznica za mlade besplatna) i toranj Montparnasse. S obje lokacije se pruža odličan pogled, no ipak, savjetovao bih vam da ne plaćate za sve ove vidikovce. I sa Sacre Coeur i s Eiffelovog tornja i sa slavoluka pobjede i s tornja Montparnasse se pružaju fenomenani pogledi na grad. Meni osobno dva najdraža su na Eiffelovom tornju i na Slavoluku pobjede tako da si odaberite vidikovce pažljivo kako bi uštedili.

1. AMSTERDAM

Od Pariza do Amsterdama smo došli s nekoliko presjedanja. Iako imaju 3 linije dnevno, sjedala za te linije su bila već davno zauzeta. Ako idete u Amsterdam, izbjegavajte vikend, jer tada su cijene smještaja najveće. Također, preporučam vam odsjedanje u gradu Haarlemu koji je kao mali Amsterdam. Iz Haarlema imate Sprinter vlakove kojima treba desetak minuta do željezničkog kolodvora u Amsterdamu. (uključeni su u Interrail kartu)

Amsterdam je grad koji je totalno drugačiji od bilo čega što ćete igdje vidjeti. Dozvoljeno je pušenje marihuane, a zabranjeno pušenje duhana. Umjesto nizozemskih zastava, tamo ćete vidjeti 50 puta više zastava duginih boja. Prostitucija je legalna, a prostitutke plaćaju porez kao i svi ostali. Na cesti ima više bicikala nego što ja imam vlasi kose na glavi. (nisam ćelav :D) Čovjek stvarno bude zapanjen kada vidi tako drugačiji način života.

Grad je bogat lijepim bojama i mnogobrojnim kanalima a najbolji način da ga istražite je upravo da kroz njega prohodate. Također, preporučam vam odlazak u Foodhallen gdje možete naći hrane iz svakog kutka svijeta. Samo pazite, cijene tamo, kao i u cijelog Nizozemskoj, nisu jeftine.

Također, grad ima mnoge muzeje, od kojih je najpoznatija kuća Anne Frank. Ako želite vidjeti to mjesto, pripremite se kupiti ulaznice ranije online jer redovi za ulaz znaju biti kilometarski.

1. BERLIN

Nadalje, put nas odvodi u Berlin, glavni grad Njemačke i najveći grad Europske Unije.

Berlin ima bogatu noviju povijest, a pod bogatu, mislim na činjenicu da je grad do prije nekih 30 godina dijelio veliki zid na Istočni i Zapadni Berlin. Zanimljiva činjenica je da je naš hostel bio na zapadnom dijelu, točno na ulici kroz koju je prolazio Berlinski zid.

U Berlinu definitivno posjetite dio od Alexanderplatza, sve do Berlinske katedrale. Ali naravno, znamenitost koje vidite na svim razglednicama (ako ih netko još šalje) jesu Brandenburška vrata i za razliku od većine turističkih atrakcija u Berlinu, ova nema nikakve veze s 2. svjetskim ratom.

Jelo koju morate probati u Berlinu je Currywurst, tradicionalno berlinsko jelo. U suštini to vam je kobasica s curry kečapom ali meni je bila super.

Berlin je ogroman grad, no nije bogat znamenitostima kao ostali gradovi koje smo posjetili na ovom putovanju.

1. PRAG

Još jedna vožnja vlakom dalje i stigli smo u grad koji sam već davnih dana htio posjetiti, a riječ je o prijestolnici Češke. Pragu. I odmah želim nešto raščistiti.

Mnogi kažu da je Prag jeftin. Nije. Prag je pristupačan i definitivno najpristupačniji cijenama od bilo kojeg drugog grada s ovog putovanja.

Za istraživanje Praga smo se probudili rano ujutro, prije izlaska sunca te smo došli do Karlovog mosta s kojeg se pruža veličanstven izlazak sunca. Ovo je prvi put da smo se ustali ovako rano na ovom putovanju i to je trend koji smo od toga dana nastavili pratiti gdje god bi dalje išli. Postoji nešto posebno u istraživanju prelijepih svjetskih mjesta u doba kada na ulicama nema nikoga. Grad je tih a atmosfera je mirna i spokojna. S Karlovog mosta se vidi Praški dvorac i katedrala sv. Vida. Isplati se popeti do brda na kojemu se isti nalaze, pogotovo za ljubitelje gotike, jer grad je svog vrhunac doživio upravo u tom periodu.

Moram vam priznati da sam veliki pivoljubac i pivopija, a ovaj grad je mjesto upravo za nas. Od mnogobrojnih pubova, krčmi i sličnoga, Prag nudi jaku široki spektar za ljubitelje piva. Mi smo osobno dva puta posjetili Beer Museum koji ne mogu dovoljno preporučiti. Imaju četrdesetak vrsti točenog piva i tamo smo proveli večer sve dok sunce nije krenulo zalaziti.

Prije samog zalaska, uspinjača nas je odvela do Petrinog tornja, i ovo je definitivno najbolji vidikovac na Prag, pogotovo za vrijeme zalaska. Za studente postoji popust na kartu. (nikad nemojte ne nositi iksicu)

U Češkoj je marihuana također legalna (u slučaju da netko nije znao). Jeftino pivo ćete naći u trgovinama i u zavučenim krčmama koje ne nude najbolji pogled na grad.

Naravno, u ovom putopisu ne mogu pokriti sve gradove 100% i dati vam sve savjete. Za tako nešto definitivno posjetite naš YouTube kanal 𝘗𝘶𝘵𝘶𝘫𝓮𝓶 𝘴 𝘵𝘳𝘢𝘷𝓶.

U Pragu definitivno još posjetite Vyšehrad i astronomski toranj.

1. VENECIJA

U idućem gradu na listi smo već jednom bili, no samo na jedan dan te nisam dobio osjećaj da smo ga potpuno istražili. Riječ je o Veneciji, dragulju Italije. Ali Matija, kako ste došli skroz od Praga do Venecije? E pa, ljudi moji, po prvi put u životu imali smo iskustvo voziti se noćnim vlakom. Rezervirali smo couchette kupe u OBBovom Nightjetu. U kupeu nas je bilo četvero iako nije rijetkost da bude i šest osoba. Dobijete svoj ležaj, čistu posteljinu, jastuk, vodu i nešto za prigristi. Moram priznati da se nisam baš naspavao jer su ležaji, po mojoj procjeni, dugi nekih 180 cm, dok sam ja visok 190. Ujutro vas dočeka i doručak i kava.

U Veneciji smo spavali u hostelu koji se nalazio pored Mestre željezničkog kolodvora. Mestre je odličan što se tiče lokacije i smještaja jer imate 10 minuta vlakom do Venecije, a smještaj nije ni blizu skup i zastario kao u Veneciji.

Kao što sam rekao, u Pragu smo započeli trend s buđenjem prije izlaska sunca te smo isti nastavili u Veneciji. Probuditi se rano, u Veneciji, kada je grad prazan, je jedno od NAJBOLJIH iskustava u mom životu. Sve te uske ulice u kojima je inače čitavo more turista sada su bile prazne. Rialto most sada je bio prazan, odličan za ranojutarnju fotografiju. Čuvena Piazza San Marco je bila PRAZNA. Ako niste baš ranoranilac, za Veneciju ne mogu dovoljno preporučiti ustajanje prije izlaska sunca. Način na koje sunce ujutro presijava svoju zlatnu boju na kanale Venecije je nešto prekrasno.

Venecija, kao i Amsterdam, je grad koji je najbolje prohodati. Također, u Veneciji se ne možete izgubiti (iako preporučam da se izgubite u njenim ulicama) jer sve ulice vode ili do Rialto mosta ili do trga Sv. Marka.

I molim vas, dođite u Veneciju na više od jednog dana. Bitno je da spavate u Veneciji. Zašto? Put do Venecije nije kratak te ćete biti umorni u putu. Također, svi jednodnevni turisti odlaze prije zalaska sunca, tako da vam ta opcija oduzima i izlazak i zalazak sunca u Veneciji koji sigurno ne želite propustiti. Grad je puno mirniji nakon nekih 18 sati. Također, potrebna su barem dva dana da uživate u Veneciji, a ako dolazite na više, obiđite okolne otoke kao npr. Murano.

U Veneciji nemojte očekivati dobru talijansku hranu, jer toga u Veneciji praktički nema. Preporučam vam i penjanje na zvonik Bazilike sv. Marka, cijena je 10€. (čudno ali ovo je jedno od rijetkih mjesta gdje nismo dobili popust) Puno sam si razmišljao želim li dati 10€ za ovo iskustvo jer je ovo ipak putovanje na budžetu, no ne mogu reći da se nije isplatilo.

1. FIRENCA I PISA

Jedna vožnja brzim talijanskim vlakom i evo nas u Firenci, srcu renesansnog preporoda, mojeg najdražeg povijesnog razdoblja.

Iako nisam htio u ovom putopisu spominjati puno hostele u kojima smo odsjedali, iskustvo odsjedanja u Florence PLUS hostelu je bilo pola doživljaja u Firenci. Hostel slovi kao jedan od najjeftinijih u gradu, a nudi veliku vrijednost za novac. Postoji unutarnji i vanjski bazen s barom te veliki rooftop s kojeg se pruža predivan pogled na čuvenu firentinsku katedralu, simbol Firence kao grada i simbol renesanse kao umjetničkog razdoblja. Odličan prvi pogled na Firencu!

Prvi dan u Firenci smo se, već naviknuto, ustali prije svih i otišli u obilazak grada dok su ulice još prazne. Firentinska katedrala je masivna i masivno kićena, a privilegiju ulaska u katedralu i kupolu imaju samo oni s kupljenim ulaznicama. Popust za studente imaju samo za osnovnu kartu dok ćete onu za penjanje na kupolu platiti više i to punu cijenu.

Nadalje smo posjetili most Vecchio na rijeci Arno. Most je šaroliko oslikan i okružen zlatarnicama te suvenirnicama. Mi smo svoj suvenir kupili gradu, u 99 cent storu po cijeni od, ne bi čovjek rekao, 99 centi. Općenito smo svugdje magnetiće za frižider koje skupljamo mogli naći svugdje (a pogotovo u Italiji) po cijeni od 1 eura. Samo morate tražiti 🙂

Istražili smo i palazzo Vecchio i pogladili brončani brk slavnog kipa vepra. Kažu da oni koji protrljaju njušku opet jednog dana naći svoj put nazad u Firencu.

Kao što sam rekao, pogled na Firencu nam je bio najbolji u hostelu, no nećemo zanemariti ni pogled s Michelangelovog trga gdje se po stotine turista okuplja svake večeri kako bi svjedočili prizoru predivnog golden houra za vrijeme zalaska sunca. Bilo je stvarno prelijepo i to je jedna od stvari koju ne smijete propustiti dok ste tamo.

Firenca nam je bila mala baza za izlete te smo idući dan odlučili zaustaviti to naginjanje čuvenog tornja u Pisi :D. U gradu Pisi nemate mnogo za vidjeti osim katedralnog trga, na kojemu se i nalazi kosi toranj te sama katedrala. Ako još uvijek ne znate zašto je toranj nagnut, razlog tome je što je građen na močvarnom tlu te je bio veliki podvig čak i za sačuvati sami toranj od padanja nakon što se počeo kositi. Tornju se možete diviti besplatno dok ćete za penjanje platiti ulaznicu.

Meni je žao što nismo mogli više vidjeti u Toskani. Jako nam je velika želja još uvijek unajmiti auto i putovati po toj prelijepoj regiji. Također, preporučam vam i izlet do Cinque Terre nacionalnog parka. Potrebno je 3 sata puta vlakom od Firence.

1. RIM

Kao što svi putevi vode u Rim, tako je i naš put vodio upravo tamo.

Naravno, opet smo se probudili ranije i krenuli u razgledavanje. Prva stvar koju smo zapazili je kako je Rim odvratno prljav, ali baš odvratno prljav. Svi veliki gradovi koje smo posjetili na ovom putovanju su bili tolerantno prljavi ali Rim je ujutro bio pun smeća. Medicinske igle i korišteni menstrualni ulošci su samo neke od stvari koje smo vidjeli na putu do Trevi fontane. Ispred Trevi fontane smo došli prije izlaska sunca a već je bila puna turista koji su umirali za željom za fotografiranje. A okoliš Trevi fontane je bio pun smeća. Istu tu Trevi fontanu smo kasnije vidjeli i u dnevnom izdanju i vjerujte mi, ako ju želite vidjeti stvarno dođite rano ujutro jer je danju horda turista ispred nje. Napravili smo znamenitu radnju bacanja novčića preko svojeg lijevog ramena. Vjeruje se da vam je garantiran povratak u Rim ako to napravite. Zanimljiva činjenica je ta da se svi novčići bačeni u fontanu skupljaju i daju u dobrotvorne svrhe.

Imajte na umu da je mnogo muzeja u Rimu besplatno prve nedjelje u mjesecu pa izaberite baš tu nedjelju ako želite malo uštedjeti. U ovu kategoriju spadaju Koloseum i Forum.

Kasnije toga dana zaputili smo se u najmanju državu na svijetu, Vatikan. Vidjeli smo trg sv. Petra i istoimenu baziliku izvana. Ako ne planirate posjetiti vatikanske muzeje, nemate puno što ni vidjeti jer je Vatikan stvarno mali. Ali muzeji su bili stvarno jedno lijepo iskustvo i preporučam vam da na isti način vidite Vatikan. Ulaz za muzeje nalazi se kilometar dalje, na sjevernom dijelu vatikanskih zidina. Tijekom posjeta muzejima (za koje također postoji studentski popust) u jednom trenutku se samo nađete unutar prelijepe Sikstinske kapele. Kapela je fascinantna ali isto nemojte previše očekivati jer na kraju krajeva je to kapela, što znači da je mala. Ako trebate nešto slati iz Rima, Vatikanska pošta slovi za jednu od najbržih na svijetu. Isto tako, vatikanski bankomati su jedini na svijetu na kojima ćete vidjeti opciju za latinski jezik.

Idućeg dana posjetili smo ono zbog čega Rim sja , a to su Rimski Forum i Koloseum. Obavezno kupite ulaznice unaprijed online jer biste mogli zapeti u redu satima. Koloseum je stvarno impresivan a iskustvo posjeta je bilo fenomenalno. Nažalost, u svakom trenutku se unutar Koloseuma nalazi do 3000 ljudi, što malo pokvari ugođaj ali ne smijemo se žaliti. Sama pomisao da su se tu nekada održavale gladijatorske borbe gdje se krv prolijevala radi zabave ledi krv u žilama.

Odmah kraj Koloseuma, nalazi se Forum koji je stvarno ogroman. Preporučam da se prvo popnete na Palatinsko brdo s kojeg se pruža pogled na Forum. Od tamo možete vidjeti što vas zanima u sklopu Foruma te si tako isplanirati što želite vidjeti. Moj savjet je da si uzmete vremena za istraživanje Foruma jer se stvarno isplati.

Odmah nadomak Foruma, nalazi se Venecijski trg, a na trgu velika bazilika. Ne možete ju ne primijetiti s Rimskog Foruma. Na vrhu bazilike se nalazi vidikovac koji se plaća, ali se stvarno isplati popeti i vidjeti ga, pogotovo sa studentskim popustom. Na vidikovcu se nalaze i ugrađeni dalekozori koji se nekim čudom ne naplaćuju dodatno kao na svim ostalim vidikovcima na kojima smo bili na ovom putovanju.

Zadnja stvar koju ne smijete propustiti u Rimu je terasa Belvedere Aventino kraj koje se nalazi Ključanica Malteškog reda. To nije samo neka obična ključanica jer kada kroz nju pogledate, imate što za vidjeti. Neću vam pokvariti ugođaj time što ću vam reći što. Mi smo posjetili ovo mjesto pri zalasku sunca. Red za ključanicu je bio pola kilometra pa pazite u koje doba dana ćete tamo ići. Ali bez obzira na sve, s terase uživajte u zalasku sunca jer je nevjerojatan.

1. MILAN

Pakiraj kofere, idemo na zadnju destinaciju putovanja, a to je Milano.

Milano smo odlučili posjetiti jer nam je kombinacija noćenja u Milanu s letom dva dana kasnije bila bolja nego kombinacija letanja iz Rima na Veliku Gospu. To je tvz. Zakon ponude i potražnje koji imamo kod avioprijevoznika. Let Ryanairom iz Rima za Zagreb 15.8. bio je preko 300 eura, a iz Milana 15 eura na 17.8.

Milan je grad mode i luksuza te je turistički precijenjen iskreno. Ako ćete već ići u Italiju, posjetite prvo Veneciju, Rim, Firencu, Toskanu, Napulj, Cinque Terre i Amalfijsku obalu, a tek onda Milano. Milano je skuplji od svih talijanskih gradova u kojima smo bili na ovom putovanju, no ipak neke od znamenitosti koje možete vidjeti u Milanu su Milanska katedrala, Sforzesco dvorac i crkva Sv. Marije Milostive u Milanu gdje se nalazi povijesno Da Vincijevo djelo Posljednja večera. Samo računajte kartu kupiti koji mjesec unaprijed jer se termini posjetitelja izmjenjuju svakih 15 minuta, a svakih 15 minuta unutra puštaju samo 12 posjetitelja. Zato uživajte u tih 15 minuta što imate i ne zaboravite unaprijed kupiti kartu jer ćete inače vjerojatno poljubiti vrata.

Čestitam! Došli ste na kraj našeg putopisa.

Mnogo ste pročitali, ali mnogo toga je ostalo nedorečeno jer se jednomjesečno iskustvo putovanja po Europi ne možete opisati u ovoliko rečenica. Ako vas zanima više o našem putovanju pozivam vas da pogledate naš YouTube kanal 𝘗𝘶𝘵𝘶𝘫𝓮𝓶 𝘴 𝘵𝘳𝘢𝘷𝓶 gdje objavljujemo naše pustolovine.